Ha haDH skrev: ↑19 jul 2023, 11:18 Åt rätt håll, vet jag inte men knuffat folk till uppskrivning har jag gjort i 30 år. Det går sådär, kan man säga.
Saknas eget driv kvittar allt curl’ande.
Aktiva radioklubbar är nog ngt lokalt hos dej då för överallt jag känner till är trenden allt mindre aktiviteter.
Lyckligtvis håller de flesta tomtar till på egna frekvenser man med lätthet kan undvika.
Tycker jargongen på banden blir allt bättre vartefter. Svineriet på 80m för 10 årsedan är ju helt borta nu t.ex.
Min diagnos består av två bokstäver: AD.
Vilka jag saknar skulle möjligen vara HD efter de där kan man tänka…
Själv känns det mest som att jag har Damp![]()

Känner du dig träffad DH så bjuder jag på den. Jag tänkte mer på den Janne berättade om som uppenbarligen medvetet störde på 24an.
Går man till doktorn får man säkert någon diagnos om man vill... Jag vill påstå att radio är mer åt nörd hållet, och ett gott skäl för att slippa bingolotto.
30 år med knuffande för cert. Det är inte dåligt

Många gånger är det just den där lilla upplysningen om vad kortvåg är, som gör att de med eget driv kommer igång.
Alla kan ju inte ha samma intresse. I så fall blev det trångt i etern.
Jag pratade med en av de som skrev provet samtidigt som mig, och han tyckte det var krångligt med antenner osv.
En apparat och tråd från Biltema sedan upp i träden du har i träd-gården så är du i etern. Kul tyckte han då det inte var så krångligt som han tänkte tidigare.
Resten är som en chipspåse, "man ger inte upp förrän man är i botten"...
JAL