Den drogs dock med Yaesu-sjuka, dvs att effekten ville droppa efter en stund.
Jag plundrade den på handtagen och nätdelen…ev ryckte jag de bägge 2312’orna med
Den låter ju som den radion du tog över annars…
Vad jag vet tog stn Trinidad över min trasiga som HF-mottagare Han hörde jag senast på r7 men de e 10 årsedan nånting nu. Inget antennläge där han bor numer.
Tycker det verkar vara ganska svalt intresse för dessa Galaxy/President/Superstar på forat bland dem som vanligen skriver ngt iaf. Radios som inte kan programmeras….verkar vara helt ute.
Galaxy’n håller ångan uppe till 28,400 innan den dalar ner ganska kraftigt.
Den tog trots detta in NewYork på 29.620 hos han som köpte radion på iaf en S3 då när han lyssna på mej där. Hos mej hade jag NewYork på S9+ vid samma tillfälle fast med bättre radio.
Såpass signalstyrka får den ha för att jag skall gå in på den utan att klippa med blott 100W FM har jag lärt mej.
Där behövs ju ingen subton eller ngt slags toncall alls…rätt shift bara osså tjôta.
Det gick vid test på Galaxyn och med ett Zetagi efter….ratta in infreq för att göra sitt anrop…sen sätta spinn på kanalvredet så man hamna på ,620 för rx. Ingen höjdare att köra så men ville såklart testa om det gick…o de gjorde det.
Den där Galaxy’n…eller Alan 555 som den eg heter…lär ha stigit ngn tusenlapp i pris och skickats till en sm0’a nu under våren hörde jag..