På Ali kan man hitta det här numera till överkomligt pris.
https://www.aliexpress.com/item/1005007 ... in_prod%3A
För er som vill minska insignalen till mottagare etc i andra band än FM bandet.
Använder ett själv som jag byggt själv.
Har knappt 10 km optisk sikt till Masten i Karlstad och signalstyrkorna i FM bandet är enorma.
Med notchfiltret kan jag använde bredbandsförstärkare i antennen och har helt ren mottagning 30 - 1000 MHz.
Filtren var dyra förr..
SM4FPD
Notchfilter 88 - 108 MHz nu billigt
Re: Notchfilter 88 - 108 MHz nu billigt
Typ sånt där filter hade jag till min polisradio… Lafa SX-400 tror jag den hette…polisradion alltså.
När jag körde förbi Nycklaberget och dess P4 sändare där slog det in på den. Ett filter från Commander Radio man satte i serie på koaxen kurerade störningen effektivt utan att bylingen för den sakens skull hördes sämre.
Tror jag skall ha det filtret kvar nånstans
Det kunde man ju labbat med en dag…
Säkert fler som har såna…de blå små plåtlådorna som fanns i alla möjliga utföranden. De fanns med preamp för 79MHz vilka jag testat att trimma om till 69MHz och det funka
När jag körde förbi Nycklaberget och dess P4 sändare där slog det in på den. Ett filter från Commander Radio man satte i serie på koaxen kurerade störningen effektivt utan att bylingen för den sakens skull hördes sämre.
Tror jag skall ha det filtret kvar nånstans
Säkert fler som har såna…de blå små plåtlådorna som fanns i alla möjliga utföranden. De fanns med preamp för 79MHz vilka jag testat att trimma om till 69MHz och det funka