Det har funnits några enstaka aktiva i Sundsvalls regionen, några av oss hänger i en gruppchat på FB.
Men med tiden så har det kommit fler, och några har dragit igång flera av sina vänner/släkting som inte varit så aktiv på sistone.
Detta har gjort att det blivit mer fart både över gojan på kanal 20 samt 24an SSB.
Även nya amatörer och tillika 69MHz:are naturligtvis.
Detta är väldigt roligt då det var glest ett tag, ja ni som hängt här har säkert sett mig beklaga mig hur dåligt det varit med folk på 27 lokalt.
En är skåning av ovanstående, så jag kan snacka Skånska med, man får abstinens efter det ibland (jo jag talar flytande Skånska eftersom jag är uppväxt i Skåne).
Denna kvällen har varit väldigt givande med flera som testat gojan etc.
Sundsvall blommar upp....
Sundsvall blommar upp....
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Re: Sundsvall blommar upp....
Kul !
Då blir det långväga kontakter också ?
Det är ju mycket skip på 11m. Eller är det mest folk som är hemma på kvällen och bara lite pratsugna ?
Du har ju södra berget och hotellparkeringen mot bron ger trevlig utsikt, och radio att leka med. Fast du har ju licens för mer leksaker...
Norra berget har ju utsiktstornet 22m och mycket trappor men antennen kommer ju upp en bit.
Får du en 40m vertikal/tråd att funka kan vi ju få kontakt någon dag. Samla då ihop ett gäng nyfikna så blir det fler, med licens om vi har tur
Du kan ju köra 11m också, om du råkar åka förbi Sundsvall. Fast mest roligt är nog pota körning.
JAL
Då blir det långväga kontakter också ?
Det är ju mycket skip på 11m. Eller är det mest folk som är hemma på kvällen och bara lite pratsugna ?
Du har ju södra berget och hotellparkeringen mot bron ger trevlig utsikt, och radio att leka med. Fast du har ju licens för mer leksaker...
Norra berget har ju utsiktstornet 22m och mycket trappor men antennen kommer ju upp en bit.
Får du en 40m vertikal/tråd att funka kan vi ju få kontakt någon dag. Samla då ihop ett gäng nyfikna så blir det fler, med licens om vi har tur
Du kan ju köra 11m också, om du råkar åka förbi Sundsvall. Fast mest roligt är nog pota körning.
JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap