Instegsringen går på 7160 kHz, ett nytt grepp för att aktivera de nya instegsamatörerna.
Idag 7159 kHz dvs man kör +- störningar.
Vilka tider vet jag inte än, men nu Lördag kl 10 - kör dom.
Tror de kör även söndagar.
Kul att dels få fart på, hjälpa, instegarna, dels aktivera amatörradio på 7 MHz bandet över huvudtaget.
SM4FPD
Instegsringen
Re: Instegsringen
Ja!
POP och jag samt en granne till POP var med där BSN tror jag det var.
Det började som sagt med frekvensen 7.160 mhz och där låg en "beacon" så den flyttades till 7.157 mhz och där var det qrm så allt flyttades igen till 7.159 mhz och där var det lungt.
Där blev det äntligen en ring.
Till och med Biltemas antennbutik var känd av instegs certarna och de flesta hördes bra. Så sprid gärna att ringen finns!
JAL
POP och jag samt en granne till POP var med där BSN tror jag det var.
Det började som sagt med frekvensen 7.160 mhz och där låg en "beacon" så den flyttades till 7.157 mhz och där var det qrm så allt flyttades igen till 7.159 mhz och där var det lungt.
Där blev det äntligen en ring.
Till och med Biltemas antennbutik var känd av instegs certarna och de flesta hördes bra. Så sprid gärna att ringen finns!
JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap
Re: Instegsringen
Japp, det är riktigt bra med det initiativet och signalstyrkorna var tillräckliga från SH-signalerna så jag kunde läsa samtliga.
Tummen upp för det!
Tummen upp för det!
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.