Vad har hänt?

//JAL

Re: Vad har hänt?

Inlägg av //JAL »

Personligen skulle jag bli glad om någon sade att det låter konstigt så man kan rätta till felet, och oftast när man frågar någon så får man ta del av deras erfarenheter.

Fast ibland är det befogat att fråga om någon rökt något olämpligt... ;)

Det är ju dessutom inte lätt att veta vem som POPar upp på radion och se kunskapsnivån, så ibland, eller oftast är det bra att vara tyst.

JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!

Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap ;)
Användarvisningsbild
sm6pop
Kontakt:

Inlägg av sm6pop »

Hehe, du behöver inte fråga om din modulation JAL för du lät fint på Huddingeringen för det var väl du som hoppade in där idag?
Kunskapsnivån spelar ingen roll alls och vill man ha en rättvis rapport hur man låter så är DH en av de rätta gubbarna att fråga och det är inget skämt, bra öron där.
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.
//JAL

Inlägg av //JAL »

Tack för den rapporten POP.
Det var jag som hojtade in på fredagsringen och blev nr59. Jag provade min vertikal som verkade fungera vettigt till Stockholm i alla fall även om den inte var så stark.

Ja respekt till DH!
Han är mannen som säger vad han tycker och tänker. Utöver all erfarenhet han har så ska man säga till om någon låter dåligt och DH kommer gärna med tips hur man fixar vid dessa tillfällen och det är ju det som är meningen med denna hobby.

JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som

DH

Inlägg av DH »

//JAL skrev: 09 sep 2025, 21:43 Ha ha :lol:
Nu förstår jag. Ola ola ola när dom testar. Ja det är ju lite olustigt att testa på det sättet. Man kan ju alltid svara och säga att du har nog ett allvarligt fel på din radio...
Lite som när någon kör med eko på mikrofonen, då måste man bara säga till att det är fel på deras radio och dom bör kontakta en radioverkstad.

JAL
Nu blev man ju sugen på att sno en Sadelta Ecomaster från ngn SuperStar eller Galaxy o jacka i Yaesu FT-101 ZD du sålde till mej i Jkpg häromåret. Den är kopplad likadant med samma slags 4-pol plug.
Den har bra drag enl. rapporten på rör-ringen när ja testade den där iaf. Iofs utan eko den gången..

När BBC kör med efterklang för ökad hörbarhet på BC så kan väl jag?
//JAL

Inlägg av //JAL »

Räkna med att jag dyker upp och säger att du har fel på apparaten :lol:

JAL

Skriv svar