Bara snack?

HB106

Re: Bara snack?

Inlägg av HB106 »

20250421_153258.jpg
Hittade en bild på skapelsen.
Användarvisningsbild
Janne

Inlägg av Janne »

Uppdatering:
Höjt antennen och skaffat radio.

Det bubblar inte av trafik direkt men jag verkar komma ut bra med det lilla jag har iaf.
IMG_1669.jpeg
Ja bilen är en -06, Pontiac GTO, LS2, levererar ca 450 kusar i nuvarande konfiguration.

Kollar man närmare på fotot nedan så ser man även en av fandipolsystemen jag har, matningspunkten över taket.
20250829_185005.jpg
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
HB106

Inlägg av HB106 »

IMG_1671.jpeg
Ja det fick plats en till antenn på maströret.
//JAL

Inlägg av //JAL »

Trevligt med mycket antenner !!
Längre maströr så får fler plats.

Janne!
Jag såg att du har en fotogenlykta på verandan om det blir en krissituation vad jag förstår.
Har du någon vevradio? Har du ingen går det åt fanders ordentligt...

JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!

Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap ;)
Användarvisningsbild
Janne

Inlägg av Janne »

HB106 skrev: 30 aug 2025, 18:10 IMG_1671.jpeg
Ja det fick plats en till antenn på maströret.
Ser ju skitbra ut det där!

Vi får samspråka över nån frekvens framöver, skrämma upp 2 meters repeatern i Sundsvall, SSB på 27 eller nåt annat roligt.

Jag kommer att bli sjukskriven under ca 1 månad i Höst, operation, men om jag mår skapligt nåt under den perioden så kommer jag att vara mer aktiv på banden.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
HB106

Inlägg av HB106 »

Längre maströr för å få plats med mer antenner vete fan ... Tycker det börjar kännas lite väl överbelastat som det är med tanke på att skorstenen inte använts på många år.
Risken fins väll att man hör hur det brakar till nån dag också sitter alla radioapparater fastkilade uppe i taket där koaxarna går ut i immpipan.......

Ja du Janne det är klart vi ska köra nåt qso på nått band men när det är ju en fråga...
Denna sommar har det inte varit mycket radio för min del men jag hoppas ju på att kunna ta igen det under hösten här.
Skriv svar