O-29 skrev: ↑18 sep 2023, 12:36
Tycker det är mycket folk att prata med på kanal 24. Speciellt på fredag och lördagkvällar.
// O-29
Ok O-29, det är ju skoj.
Nog kan det vara fart, men det gäller ju då att man bor där det är folk igång när det inte är konditioner, och det är inte jag bortskämd med.
De jag kan nå som jag kallar lokalt, dvs på FM ca 4 Watt = NADA, och då bortser jag från att det kan dyka upp någon en gång vartannat år som råkade slå igång radion bara för att han ville se om den fortf funkade för att sedan ha den av i 5 år igen.
Hjälpligt på SSB, tja det blir isf Fre och Lördakvällar som du säger, men om man vill tugga trasa med någon spontant övrig veckodag eller lokalt, tja då ser det inte så ljust ut, med det är det inte sagt att det inte finns orter där flera är aktiva.
Nu ikv hördes många iom aurora och det gillas, det är ju trots allt söndakväll (ca kl 21:40)
Körde en från Kristianstad okänd signal.
Någon Fox 45 Gustav?
2 st stationer från Östersundsregionen.
Tellus 584.
Samt några till som jag inte uppfattade stationsnamnen på.
Någon timme tidigare pratade jag med min gamle vän Nick 29WT200 i Irland som bott ett tag i Hudiksvall men som flyttade tillbaks Irland i 90 talets mitt.
Vi började över repeatern på kanal 20 men fortsatte sedan direkt, på FM, fiiina konds
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.