Test

Tävling, Upplysningar, Guider etc.
Användarens profilbild
sm6pop
Kontakt:

Test

Inlägg av sm6pop »

Nu får jag skapa ett meddelande så jag kan se om gruppen fungerar och är aktiv så det inte är något fel här.
Aktiviteten är så låg så jag började fundera på om något var galet men jag kan se att detta kom med så det är väl annat att pyssla med för medlemmarna nu när det våras.
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.
SM4FPD

Re: Test

Inlägg av SM4FPD »

Även HAM.se är väldigt tyst numera.
Detta såväl som amatörbanden. Förutom när det är test då, och det verkar ju vara test varje helg numera.

Svenska eleketronikforumet är det en del aktivitet på, men sällan något intressant numera.
Nån som har dist i en 40 år gammal stereo, eller vad är detta för komponent.

Brukar kolla husbilsklubbens forum.
Varje år den här tiden krånglar kylskåpen, och skall fixas med hjälp av bra svar.....
Lite underliga diskussioner om klimatförändringar, verkar vara många rena förnekare eller plattjordningar....

AI ger en massa konstiga vart på googlande numera.
Kan förstärka gamma myter .
Man får verkligen vara på sin vakt där.

SM4FPD
Användarens profilbild
sm6pop
Kontakt:

Inlägg av sm6pop »

Plattjordingar :D
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.
SM4FPD

Inlägg av SM4FPD »

Jo, eller som Einstein uttryckte det:

Den som inte kan förklara en komplicerad sak så att alla förstår, han förstår inte heller själv vad han talar om.

SM4FPD
per-åke

Inlägg av per-åke »

Klimatförnekare. Vill vi verkligen ha den diskussionen även på detta forum? I så fall blir det en medlem mindre här. Det kan jag lova. Är så in i bomben trött på den typen av inlägg så snälla, låt inte även detta forum handla om det.
Användarens profilbild
Janne

Inlägg av Janne »

Ja, nä.. politik, religion, klimatfrågor, sjukdomar osv hör inte hemma här, inte på våra tilldelade frekvenser heller, många verka ha missat det när man lyssnar.

Så det är inget du behöver oroa dig för Per-Åke.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
per-åke

Inlägg av per-åke »

Gott att höra janne. Då kan vi sätta Roy , sm4fpd på kanten en stund.
Användarens profilbild
sm6pop
Kontakt:

Inlägg av sm6pop »

Så är det, sedan ser jag inte FPD:s inlägg som något att irritera sig över.
Det tycker jag snarare var ett inlägg med ett drag av humor.
Det skall till betydligt mycket mer innan jag blir kränkt annars blir det väldigt mycket att reta sig på. ;)
per-åke

Inlägg av per-åke »

Då tackar jag för mig och loggar ut.
Användarens profilbild
DH

Inlägg av DH »

sm6pop skrev: 10 maj 2026, 10:26 …så det är väl annat att pyssla med för medlemmarna nu när det våras.
Jo, så är det. Inte mkt mer radio för egen del än att jag satt IC-705’an på laddning. Den vart helt döer när jag rotade fram den. De ’gillar’ inte när det händer sägs det…men det visar sej. Jag har ju fler radios isf såatte..
Skriv svar