Körde 8P5AA DVS Barbados på 17 nyss.
Strax efter på samma frekvens en Schweizisk station på Öland SM7/HB9HGP.
Så lyssna och ropa, stirra er inte blinda på att det bara är Ryssar, Spanjorer eller vad det nu är ni hör, i vimlet kan intressanta DX dölja sig.
Hört/kört amatörbanden.
Hört/kört amatörbanden.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Re: Hört/kört amatörbanden.
Jag råkade sitta och lyssna på två Tyskar som pratade på 40m.
Det visade sig att en av dessa två Tyskar bor i Sverige med Svensk signal på SM5 landet
Dessutom hörde jag POP på fredagsringen och han gick in så det knakade i högtalaren.
JAL
Det visade sig att en av dessa två Tyskar bor i Sverige med Svensk signal på SM5 landet

Dessutom hörde jag POP på fredagsringen och han gick in så det knakade i högtalaren.
JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Kul de e några som engagerar sej. Själv har jag inte kört ett skit.
Fredagsringen surra lite lågt i bakrunden igår när jag hade folk här - samtliga ännu mer inaktiva radioamatörer än jag.
Sm6pop hörde jag däremot idag på Rör-ringen på 3758kHz. Han och ett halvdussin stationer från 3 distrikt till.
Jag har ingen plåtradio riggad så jag fick lyssna med ordinarie grejor.
Fredagsringen surra lite lågt i bakrunden igår när jag hade folk här - samtliga ännu mer inaktiva radioamatörer än jag.
Sm6pop hörde jag däremot idag på Rör-ringen på 3758kHz. Han och ett halvdussin stationer från 3 distrikt till.
Jag har ingen plåtradio riggad så jag fick lyssna med ordinarie grejor.
Du kan ju alltid öppna din plåtradio DH och lägga in något litet rör i den så är det bara att tuta och köra
Ja , det var lite krassa konditioner men samtliga läsbara här men ett par med viss svårighet när de tappade signalstyrka i en djup QSB.
Jag har föreslagit att köra den tidigare nu under sommaren innan D-skiktet aktiveras.
Jag är lite förvånad att flera av stationerna undrar över de dåliga konditionerna vilket jag skulle säga är helt normalt på sommaren vid den tiden.

Ja , det var lite krassa konditioner men samtliga läsbara här men ett par med viss svårighet när de tappade signalstyrka i en djup QSB.
Jag har föreslagit att köra den tidigare nu under sommaren innan D-skiktet aktiveras.
Jag är lite förvånad att flera av stationerna undrar över de dåliga konditionerna vilket jag skulle säga är helt normalt på sommaren vid den tiden.
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.