S: Drake TR7

Skriv Köpes, Säljes, eller Bytes i rubriken när ni annonserar.
Användarvisningsbild
Janne
Inlägg: 227
Blev medlem: 22 nov 2021, 22:05
Ort: Hassela

S: Drake TR7

Inlägg av Janne »

Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
DH
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2022, 20:05

Re: S: Drake TR7

Inlägg av DH »

Tar den emot ngt på AM alls? Kanske sänder där rentav?

Ser ut att ha mekanisk omkopplare som bandväljare. Vad gör den? Byter kristall eller detta kanske är ngt modernare med PLL kan tänka?
Är det korrekta band t.ex 7000-7200 eller tar den isf 7000-7500kHz osv.

En udda fågel detta.
Användarvisningsbild
Janne
Inlägg: 227
Blev medlem: 22 nov 2021, 22:05
Ort: Hassela

Re: S: Drake TR7

Inlägg av Janne »

Inte kollat närmare på den alls.
Körde 70 mil i fredags/igår för att hinna hem och fota, testa och lägga upp på Tradera.
Lämna bort bruksbilen för att byta cup'efläkt ta fram ena sommarbilen, ner till Forsmark nu under Söndagen.

Phew.. stressigt, skulle egentligen ha resdag från Okg imorgon (idag Söndag) men jobbade 16 timmar en dag + halva natten för att få ihop det för att kunna resa hem på fredagen, direkt efter 10 timmars arbete, naturligtvis fick jag stanna och sova i bilen efter vägen.

Jag har även en Swan 500C en Icom SM-10, flera nätagg och mer grejor kommer inom kort, ute om någon vill bjuda.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
DH
Inlägg: 394
Blev medlem: 23 maj 2022, 20:05

Re: S: Drake TR7

Inlägg av DH »

Janne skrev: 21 apr 2024, 00:57

Körde 70 mil i fredags/igår för att hinna hem och fota, testa och lägga upp på Tradera.
… men jobbade 16 timmar en dag + halva natten för att få ihop det för att kunna resa hem på fredagen, direkt efter 10 timmars arbete, naturligtvis fick jag stanna och sova i bilen efter vägen.
Jag skall inte klaga på vare sej arb.tid (40tim/vecka) eller resväg på 16 km enkel väg till jobbet hör jag.
Trots det tar det emot nu.. 10år kvar …minst …te pensionen.
Det går ju bort 9 timmar om dan man kunde hängt knäveck i masten ist. :!:

Nåja, jag får väl snoka rätt på en manual själv te din radio så får vi se..
Skriv svar