3D-manipulator

Användarvisningsbild
sm6pop
Inlägg: 137
Blev medlem: 19 jan 2022, 07:54
Ort: Åmål
Kontakt:

3D-manipulator

Inlägg av sm6pop »

Jag fick en 3D-skrivare på jobbet som jag skall kunna med att använda så småningom.
När man skall lära sig alla funktioner och inställningar måste man naturligtvis arbeta med riktiga utskrifter och varför inte då använda ritningen till en manipulator.
Inte lika tajt och exakt i känslan som min Kent Twin Paddle men fungerar ändå riktigt bra trots att den är gjord i plast. Fattas bara en tung platta att montera den på så den står still när man använder den eller kanske på ett par remmar runt benet när man kör radio i busken eller bilen.
bug.jpg
//JAL
Inlägg: 358
Blev medlem: 27 nov 2021, 11:09

Re: 3D-manipulator

Inlägg av //JAL »

Trevligt ;)
Vad har du för kontakter i den ?

Visserligen har jag ingen 3D skrivare men du får gärna berätta mer om konstruktionen.

JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Användarvisningsbild
sm6pop
Inlägg: 137
Blev medlem: 19 jan 2022, 07:54
Ort: Åmål
Kontakt:

Re: 3D-manipulator

Inlägg av sm6pop »

Inga speciella material, bara stål mot stål så långt, vi får se om jag hittar något i mässing istället men nu blev det vad som fanns i skruvsortimentet.
Den blir nog mest som prydnad men skall den köras i skarp läge blir det mässingskruv när jag hittar något som passar.
Den är utskriven på en Bambu Lab skrivare och E-PLA-plast som gör jobbet riktigt bra, inga trådar, streck eller annat tokigt.
Användarvisningsbild
SM6MUY
Inlägg: 95
Blev medlem: 08 apr 2023, 22:02
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Re: 3D-manipulator

Inlägg av SM6MUY »

Ser ju riktigt snygg ut. Man blir imponerad varje gång man ser 3D skrivare i aktion. Och det lär ju inte bli sämre med tiden...
QRV 80m/20m/17m/15m/12m/10m/6m/2m/70cm
Loc:JO67AK
Skriv svar