Köp och Säljtorget!

Tävling, Upplysningar, Guider etc.
Användarvisningsbild
SA7ZWX
Inlägg: 73
Blev medlem: 25 mar 2023, 19:12

Köp och Säljtorget!

Inlägg av SA7ZWX »

Hej på er alla radion vänner!

Nu kommer säkert några att bli förbannad på mig, men jag är van vid det då jag alltid säger vad jag tycker och även i text form!.

Vi har ett Köp och Säljtorg här på vårat egna ställe som heter radioforum !.

Och jag blir både arg och ledsen över att läsa om massa roliga annonser på Tradera och andra ställen!. Och visst kan det vara roligt att läsa detta!.

MEN LÄGG IN DETTA UNDER ÖVRIGT!.
Så vi kan få ett renodlat Köp & Säljtorg!.

Nu är okej att bli förbannad på mig och skicka din frustration som privat meddelande okej!.

Själv så tycker jag att detta radioforum är extremt trevligt ställe att logga in på.

Och vill tacka de som håller forumet i drift!.

Har laddat upp en del. Men har massor som jag kommer att dela med mig till alla mina vänner med samma intresse. Och har ni själva schema eller andra bra information så ladda upp och dela med dig!.

Nu är jag klar, hoppas på fler medlemmar!.
Lasse
DH
Inlägg: 389
Blev medlem: 23 maj 2022, 20:05

Re: Köp och Säljtorget!

Inlägg av DH »

Min tråd om ’Annonser på nätet..’ ligger under ’Köp&Sälj’ helt enkelt för det är köpråd tråden handlar om.
I kategorin Köp & Sälj händer inte så mkt annat ändå att det riskerar vara ett störande inslag.

Tycker några fler än du att den är malplacerad så flyttar vi den helt enkelt bara. Värre är det inte.
Användarvisningsbild
SA7ZWX
Inlägg: 73
Blev medlem: 25 mar 2023, 19:12

Re: Köp och Säljtorget!

Inlägg av SA7ZWX »

Nej då DH behöver inte flytta något!.

Min mening var att få er att reagera på själva Köp och Säljtorget i sig!.

Vore roligt om folk sätter ut vad dom vill köpa eller sälja där!. Tror vi har grejer som ligger och folk som letar efter någon speciell utrustning allt från gamla CB Radio till amatör radion eller mikrofoner.

Vill att hela forumet ska vara aktivt!.
Lasse
DH
Inlägg: 389
Blev medlem: 23 maj 2022, 20:05

Re: Köp och Säljtorget!

Inlägg av DH »

Varför lägger du då inte ut din bredaxlade Yaesu här då?
Sån hade jag under många år…
Speciellt AM filtret vart ett helvete att få tag på. Utan det lyssna den ju fan inte ens på AM :roll:
Manne på Limmared’s hjälpte mej att finna ett begagnat från en känning i branschen i Belgien.
Gillade autotunern i den som hade riktig rullspole…ist för skiten som kom sen med rasslande reläer i alla riggar .
Fick tag på RCA-hane/SO239 adapter att stoppa i rx-ant uttaget där bak för lyssnar antenn med preamp jag hade högt i en björk.
Tänkt göra ngt liknande med den stora Icom radion jag har nu…finns dedikerat rx antenn uttag på den med…där man inte riskerar sända sönder ngn preamp.

Saknar Yaesu’ns berdaxlade stuk ibland..
Användarvisningsbild
SA7ZWX
Inlägg: 73
Blev medlem: 25 mar 2023, 19:12

Re: Köp och Säljtorget!

Inlägg av SA7ZWX »

Ja Yaesu FT-920 är en stor station med en helt ljudlös tuner!.

Är en helt underbar radion men måste sälja några, en FT-891 sålde jag förra veckan. Måste köpa något nytt att pilla på det är ju halva nöjet!.

Ja varför satte jag inte ut den här?. Flera kollar på dx-radion en i vårt forum!.
Lasse
Skriv svar