Avisering

Tävling, Upplysningar, Guider etc.
Användarvisningsbild
sm6pop
Inlägg: 133
Blev medlem: 19 jan 2022, 07:54
Ort: Åmål
Kontakt:

Avisering

Inlägg av sm6pop »

Nån som vet om man kan få någon avisering i telefonen när nytt meddelande kommer här på forumet?
sa3atf
Inlägg: 64
Blev medlem: 26 nov 2021, 21:12

Re: Avisering

Inlägg av sa3atf »

Jag har ingen aning tyvärr.
Admin
Inlägg: 26
Blev medlem: 22 nov 2021, 21:20

Re: Avisering

Inlägg av Admin »

sm6pop skrev: 02 apr 2023, 11:49 Nån som vet om man kan få någon avisering i telefonen när nytt meddelande kommer här på forumet?
Ingen aning faktiskt, men det var en kul tanke, jag skall kolla upp det.

Sedan är det mer saker jag skulle vilja göra, få tips och hjälp med en lämplig logga till forumet, en liten annorlunda välkomstsida än den vi har nu (har en idé på G där).

Tänkte greja lite med sådant när jag får en längre sammanhängande ledighet, det är dåligt med den varan just nu.
Användarvisningsbild
SA7ZWX
Inlägg: 70
Blev medlem: 25 mar 2023, 19:12

Re: Avisering

Inlägg av SA7ZWX »

Hej!
Borde det inte gå med ett litet skript att få iväg ett mail antingen till en person eller grupp mail för dom som vill ha typ en bat fil som körs när något nytt sparas. Ligger radioforumet på en Microsoft Server?.
Lasse
Användarvisningsbild
sm6pop
Inlägg: 133
Blev medlem: 19 jan 2022, 07:54
Ort: Åmål
Kontakt:

Re: Avisering

Inlägg av sm6pop »

Under "Notifications" i överkant på sidan så finns "Settings" där det går att ställa in en del parametrar.
Jag har också fyllt i min mailadress i min profil men det kommer inget ändå.
//JAL
Inlägg: 354
Blev medlem: 27 nov 2021, 11:09

Re: Avisering

Inlägg av //JAL »

Det är många år sedan jag grejade med hemsidor...

Jag får känslan av att det kommer notifieringar om man kopplar dom till en mail.

Vi får se vad admin klurar ut eller om någon här på forumet är duktig på sådant.

//JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
//JAL
Inlägg: 354
Blev medlem: 27 nov 2021, 11:09

Re: Avisering

Inlägg av //JAL »

SA7ZWX skrev: 03 apr 2023, 00:15 Hej!
Borde det inte gå med ett litet skript att få iväg ett mail antingen till en person eller grupp mail för dom som vill ha typ en bat fil som körs när något nytt sparas. Ligger radioforumet på en Microsoft Server?.
Var det inte loopia...
Dom har väl bara linux server att tillgå och en delad sådan.
Dock är ju sidan kopplad till en domän så det borde ju funka.

//JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Skriv svar