Ekonomi för forumet

Tävling, Upplysningar, Guider etc.
Eagle
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 dec 2021, 22:48

Ekonomi för forumet

Inlägg av Eagle »

Tjena på er alla, Eagle här, ambasadör för forumet!
Har haft ett samtal med janne på telefon förra veckan! Som ni vet så låg forumet nere ett par dagar förra veckan, då janne inte tyckte att vi gör tillräckligt med inlägg på forat, och även att han betalar för fasta avgifter för nätplats 1700 kr/år själv! Min ide' är att vi hjälps åt alla i den mån vi kan, att hjälpa janne med det ekonomlska, för att behålla forat!
Om vi alla som använder forat betal till janne en viss summa varje år, så kan janne slippa den avgiften själv! Alla bäckar små är välkomna! Hälsningar Eagle i Lindesberg!
//JAL
Inlägg: 354
Blev medlem: 27 nov 2021, 11:09

Re: Ekonomi för forumet

Inlägg av //JAL »

Absolut!
Jag bidrar gärna med en peng. Kanske något slags "sponsor medlemskap".

Det är säkert många som sitter och läser på forumet och hur får man dessa att ställa en fråga så alla med god radiokunskap kan svara ?

Radio är ju sååååååå mycket. Det är ju inte bara de fria kanalerna och amatörradio. Ta tex FRO "frivilliga radio organisationen" som utbildar och tränar i samband.

Det går att prata mycket om tex Grimeton och Motala stationerna samt antenner som är oändligt att diskutera.

Ja forumet behöver vara kvar! Det är bara att locka fler så att diskussionerna inte avstannar. Det är ju 27mhz som är starten för många att bli radioamatörer och många radioamatörer vad jag vet får många kontakter på 11m bandet också.

Det finns många mycket bra och trevliga forum för radio, fast radioforum.se söker ju allt som "rör" radio :)
Jag läser gärna och lär på trådarna här.

//JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Användarvisningsbild
Janne
Inlägg: 211
Blev medlem: 22 nov 2021, 22:05
Ort: Hassela

Re: Ekonomi för forumet

Inlägg av Janne »

Ja forumet låg nere, avsikten var att stänga ner för gott men såg sedan i ett mail att man kunde ångra avslutet med Loopia under en 14 dagars period.

Så jag ångrade mig, hade den möjligheten inte funnits så hade forat varit väck nu.

Jag vill vara tydlig med att det inte i första hand handlar om pengar, bidrag bör vara frivilliga och jag är ingen som tigger, 1700kr har jag råd med för all del.

Däremot är det surt när räkningen kommet att betala om det knappt skrivs något och när endast 2 eller 3 medlemmar bidrar ekonomiskt, då är det lätt att fimpa alltihop och acceptera att det ser ut som det gör, "finns det inget större behov?" blir det ju lätt att jag tänker iaf, och kanske att man kunde lägga dom slantarna på något annat.

Nu har det blivit ett lite uppsving och det är värt beröm, fortsätt så, det är ju ert forum så använd det.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Admin
Inlägg: 26
Blev medlem: 22 nov 2021, 21:20

Re: Ekonomi för forumet

Inlägg av Admin »

Då var det dags igen.

Detta + en 500ing till ansvarig för uppdateringen vi gjorde av PHP.

Totalt 2221 Sek.

De som sponsrar har möjligheten och äran (om man vill) att få stå med bland Legends, - Sponsorer, vad det nu kan vara värt.

+ Den lilla detaljen att forumet kan rulla i ett år till.

Bidrag kan med fördel Swishas till Jan-Erik Falk
0703619889
Bilagor
Screenshot_20230921_002040_Outlook.jpg
Skriv svar