SM-Frank skrev: 17 jul 2026, 09:33
Man tackar & bockar
Själv bryr jag mig inte om vem som var först med att länka till andra sidor
eller att de gör inget för mig så skall inte jag heller...
Forumen är påväg att dö ut.
Flera forum har dött Faceboksdöden, sajter på nätet har fungerat skapligt och så har man länkat ihop med dito grupp på Fejjan och så rinner sidornas syfte ut i sanden eftersom folk hellre håller till på FB. Där kan man också lätt starta en ny "egen" grupp när några blir osams med övriga, och vips så finns det hur många grupper som helst. Det tänker jag inte tillåta att detta gör, inte sålänge jag tycker det är värt att kämpa för iaf.
Vi gör väldigt mycket för hobbyn och har gjort genom tiderna, träffar, bygger repeaterar för 27MHz, anordnar skeds på kortvågen, forat har lottat ut tekniska prylar och T-shirts, med pengar tagna HELT ur egen ficka, så att dom gör inget för oss så jag gör inget för dom låter lite orättvist i sammanhanget, det vore ju lite roligt om det fungerar bägge vägarna, vi samarbetar på olika vis med FB-Radio, Loic som är en av ägarna är medlem här, vi länkar andra sidor efter önskemål, detta utan inverkan av grupper på facebook.
Jag är inte ens med i någon klubb, jag har inte det behovet, varför skulle jag lägga ner energi på att berätta om alla klubbar som finns, det kan väl medlemmarna eller de som driver klubbarna göra, de borde väl ha ett eget intresse att nå ut, eller ja justja, det gör dom ju redan på FB, det är därför dom inte finns härinne.
Hur skall man bli störst? Ja inte genom att gräva sin egen grop iaf.
Jag har inget mot att klubbarna syns i forumen, snälla nån jag jobbar med Sven som driver Scandinavia.
Men jag har fullt sjå att hålla forat levande, vill dom synas så får dom väl joina här, inte att jag visar vägen bort härifrån.
Men för all del, berätta du om klubbarna och deras aktiviteter så fixar jag kategorier till det, inga problem.
Som DH sade tidigare till dig, vi har väntat på någon som dig som drar igång i trådarna, jag är också glad över att du dykt upp här med att du bjuder till, kommer med ideer, du har fria händer, posta på, men man må ju använda lite urskiljning, alla har inte den känslan.
DH får ge någon kommentar också, just nu ser det ju ut som att jag är någon surgubbe som förbjuder allting, så är det inte.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.