Kategori saknas

Tävling, Upplysningar, Guider etc.
Användarens profilbild
SM-Frank

Kategori saknas

Inlägg av SM-Frank »

Hej, har önskemål att en kategori för forumet läggs upp.
Kanske med underkategorier som tex följande:
Allmän info
Nyheter
önskemål/åsikter
hur kan jag hjälpa forumet

Har även önskemål på länkar till var vi hittar aktiviteter och klubbar. (vilket ju finns)

Kanske en undrekategori där man kan presentera sig själv...

Och så förståss en kategori med konds o en med förklaring på alla förkortningar som ni använder era rackare! :lol:
Hoppas förslag tas emot positivt, mvh // Frank.
Fox120, G120
Användarens profilbild
SM-Frank

Re: Kategori saknas

Inlägg av SM-Frank »

Och att man kan få gilla inlägg. :)
Admin gillar ju inte att man citerar ett inlägg bara för att säga att det var ett fint inlägg forumsmedlemen gjorde. :D
Fox120, G120
Admin

Inlägg av Admin »

SM-Frank skrev: 11 jul 2026, 17:07
Admin gillar ju inte att man citerar ett inlägg bara för att säga att det var ett fint inlägg forumsmedlemen gjorde. :D
Hej och välkommen hit Frank.

Jodå, man kan visst smita in en kommentar, men att peta i varenda inlägg bara för att man vill säga det uppenbara kan bli tjatigt och, ja inte vet jag, men jodå, posta på bara.

Vi skall se vad vi kan göra åt dina önskemål.

//Janne
Användarens profilbild
SM-Frank

Inlägg av SM-Frank »

Man tackar och bockar för välkomnandet! :)
Jag är ju igång med att rigga ett nytt shack, så hoppas ni har gott om plats för info kring sådant.
Fox120, G120
Användarens profilbild
Janne

Inlägg av Janne »

Det finns nu 3st nya kategorier under Övrigt.
Nyheter, Allmän info samt Önskemål/Åsikter.

Presentationer finns redan i form av en kategori som heter Radioshacks, det är inte någon kö på att få posta där så att ytterligare en kategori bara för att presentera sig är nog överflödigt.

Att berätta om sin radioklubb är upp till dom som vill sprida ryktet om sin klubb att göra kan jag tycka, det intresset verkar vara lågt.
Vill man inte berätta om att forumet finns i sina grupper på FB så ser inte jag någon större anledning till varför jag skall göra reklam för deras klubbar här i forumen, som dom inte ens själva postar i heller.

Jag kan inte heller se "reklam" för detta forum på radioklubbarnas hemsidor.

Klart vi skall hjälpas åt, och det gör vi på många sätt, men det vore roligt om det var åt bägge hållen isåfall.

Vi kan skapa en rubrik till respektive klubb om och när någon presenterar klubbarna och lägga in posterna där, men det har inte presenterats någon klubb här på alla år så det verkar inte vara så viktigt att berätta om dom, så därför existerar inte heller kategorierna.

En massa kategorier som gapar tomma vill vi inte ha, men vi anpassar gärna efter behov, så dina/era tips och önskemål tackar vi för.
Detta är min personliga åsikt, det kan hända att övriga Admins tycker annat.
//Janne
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Användarens profilbild
SM-Frank

Inlägg av SM-Frank »

Man tackar & bockar :!:

Själv bryr jag mig inte om vem som var först med att länka till andra sidor
eller att de gör inget för mig så skall inte jag heller... :)
För mig hade målet varit: Hur blir vi störst?
Vill man vara strikt med att information endast skall vara fakta så krymper glädjen nog med för att "hänga" på ett forum. Jag menar att det kanske skall få lov att vara plats för de som tar mindre kloka beslut också. Förhoppningsvis så blir det lite lärdommar på vägen.
Fox120, G120
Användarens profilbild
Janne

Inlägg av Janne »

SM-Frank skrev: 17 jul 2026, 09:33 Man tackar & bockar :!:

Själv bryr jag mig inte om vem som var först med att länka till andra sidor
eller att de gör inget för mig så skall inte jag heller... :)
Forumen är påväg att dö ut.
Flera forum har dött Faceboksdöden, sajter på nätet har fungerat skapligt och så har man länkat ihop med dito grupp på Fejjan och så rinner sidornas syfte ut i sanden eftersom folk hellre håller till på FB. Där kan man också lätt starta en ny "egen" grupp när några blir osams med övriga, och vips så finns det hur många grupper som helst. Det tänker jag inte tillåta att detta gör, inte sålänge jag tycker det är värt att kämpa för iaf.

Vi gör väldigt mycket för hobbyn och har gjort genom tiderna, träffar, bygger repeaterar för 27MHz, anordnar skeds på kortvågen, forat har lottat ut tekniska prylar och T-shirts, med pengar tagna HELT ur egen ficka, så att dom gör inget för oss så jag gör inget för dom låter lite orättvist i sammanhanget, det vore ju lite roligt om det fungerar bägge vägarna, vi samarbetar på olika vis med FB-Radio, Loic som är en av ägarna är medlem här, vi länkar andra sidor efter önskemål, detta utan inverkan av grupper på facebook.

Jag är inte ens med i någon klubb, jag har inte det behovet, varför skulle jag lägga ner energi på att berätta om alla klubbar som finns, det kan väl medlemmarna eller de som driver klubbarna göra, de borde väl ha ett eget intresse att nå ut, eller ja justja, det gör dom ju redan på FB, det är därför dom inte finns härinne.

Hur skall man bli störst? Ja inte genom att gräva sin egen grop iaf.
Jag har inget mot att klubbarna syns i forumen, snälla nån jag jobbar med Sven som driver Scandinavia.
Men jag har fullt sjå att hålla forat levande, vill dom synas så får dom väl joina här, inte att jag visar vägen bort härifrån.

Men för all del, berätta du om klubbarna och deras aktiviteter så fixar jag kategorier till det, inga problem.
Som DH sade tidigare till dig, vi har väntat på någon som dig som drar igång i trådarna, jag är också glad över att du dykt upp här med att du bjuder till, kommer med ideer, du har fria händer, posta på, men man må ju använda lite urskiljning, alla har inte den känslan.

DH får ge någon kommentar också, just nu ser det ju ut som att jag är någon surgubbe som förbjuder allting, så är det inte.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Användarens profilbild
SM-Frank

Inlägg av SM-Frank »

He, he :D
Nädå, nån surgubbe klassas du inte till.
Och väldigt snällt att du tar dig tid till att förklara bakgrunder, erfarenheter osv. Det uppskattas.
Är igång med att läsa en hel hög med intressanta trådar här, det finns mycket matnyttigt!
Fox120, G120
Skriv svar