Du har väl startat det för det är kul kan man anta.
Tiderna från förr kommer aldrig tillbaka hur mkt man så gärna önskar.
Det gäller forum, radioaktivitet, bilar , galanta damer och rock’n’roll.
Ngt att sura över är det inte.
Det kommer nya tider det gäller att hänga med i - om man vill.
Jag har inte fulla kompetensen i att driva ngt eget. Annars har väl tanken slagit mej.
För mej är forat främst ett uppslagsverk att kunna slå i då informationen inte finns ngn annanstans.
Ingen annanstans finns att söka på hur många varv en spole jag snodde ihop för 10 årsedan hade, ingen annanstans får man på en enkel textrad reda på hur man får väck det irriterande ploppande ljudet i högtalaren på en 2555’a..
ChatGPT’s gissningar i så superviktiga ämnen kan jag va utan.
Om det bara är du och jag som är noga med det är det en massa pengar ändå..
Ditt intresse är nog mer aktivitet av social karaktär. Att det skall postas om vad man har gjort eller vad man kört så som vi gjorde förr.
Till just det används mest fb o liknande till numera.
Detta inlägg är det första foruminlägget jag skriver på smartfån ever.
Jag gillar det inte, de e smått o plottrigt, mina korvfingrar skriver på fler knappar samtidigt och jag får ständigt in och korrigera.
Min gamle klösbräda, en iPad har hängt sej. Den går inte att stänga av eller starta om ens.
Batteriet minskar med ngn procent om dagen… den står på 87% just nu så den kanske kan startas om till hösten då..
Vetifan hur jag skall få den att dra mer ström?
Petar man på den tänds den upp 5 sekunder men slocknar sen.
Uppfinna ngn slags mekanism som petar på den dagarna igenom?
Smartfån ja, min gamle Nokia har de ju stängt å nätet för så jag vart tvungen o byta fån.
Tveksam till att även denna kommer att hålla i 15 år som den gamle..
MEN, inget att sura över. Jag får anpassa mej som alla er andra som gått genom denna fas för 10 årsedan redan.
Skall testa lägga till en bild.
Igår på nationaldagen snickra jag ihop den där.
Det skall bli en bardisk till ett av mina fan’s