Det sitter väl ett Li-ion-batteri i dem och de gillar inte att bli helt urladdade.
Du får väl, som du skriver, se hur det går annars får du väl köpa ett nytt, såg på nätet att de går att hitta för runt 300:- plus frakt så inget man behöver råna banken för.
Riktigt trevlig radio och jag var ett tag inne på att köra en sådan stationärt.
Alla band och med ett slutsteg så går den ju faktiskt att ha som huvudstation i shacket.
Test
Re: Test
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.
Re: Test
Är man van vid Icom färg-tv’s annars är den ju enkel att komma igång med. Displayen är identisk med 7300’ns t.ex.
Kommer inte på ngt speciellt dåligt med den. Det är ju en portabelradio med såklart fysiskt mindre reglage osv så att veva på den som enda radio att hemma blir nog drygt i längden.
Det lilla jag kört ssb på 2/70 duger den fint till.
I bilen på rull bör man nog ha yttre högtalare med förstärkare. Man får annars ha volymen på max o ändå hörs det svagt.
Annars smidigt med batteriradio när man skall kolla ngt snabbt. Kolla störningar från grannens luftvärmepump kan man göra med vilken AM radio som helst men med IC-705’ans finfina spectrum blir det ngt helt annat.
Som jag skrivit i annan tråd är det en radio för antingen den trångbodde eller för den som redan ’har allt’.
Det lilla jag kört ssb på 2/70 duger den fint till.
I bilen på rull bör man nog ha yttre högtalare med förstärkare. Man får annars ha volymen på max o ändå hörs det svagt.
Annars smidigt med batteriradio när man skall kolla ngt snabbt. Kolla störningar från grannens luftvärmepump kan man göra med vilken AM radio som helst men med IC-705’ans finfina spectrum blir det ngt helt annat.
Som jag skrivit i annan tråd är det en radio för antingen den trångbodde eller för den som redan ’har allt’.