Hej. Är ute efter äldre tranciver typ Yaesu/Sommerkamp/Kenwood mm. Även slutsteg.
Hör av er till mig om ni har eller vet om något till salu.
Mvh/Kenneth.
vonledin@gmail.com.
Old tranciver and amp.
Re: Old tranciver and amp.
Hallo
För de som hastigt o lustigt halkat in på radio och ännu inte känner till de vanliga ställena man köper sånt på så är https://www.dx-radio.se/ ett sånt ställe också.
Och för de som höll på med radio förr för längesedan o vill starta om på nytt…har mkt vatten flutit under broarna.
Numer får man t.ex köra 40 kanaler och am/fm/ssb på alla de kanalerna på cb 27MHz.
Det finns nybörjarklass för enkelt amatörcertifikat.
För att sända på amatörradio eller köra med slutsteg krävs amatörcert…som det alltid har varit men med den skillnaden att innehavet av t.ex amatörradios eller slutsteg ej längre är belagt med ngt krav på certifikat eller tillstånd.
Man behöver alltså ej längre smyga bakom skynket hos mindre nogräknade handlare för att få tag på balla grejer.
Själv har jag massa grejer men inget som söks som är i säljbart skick.
Lycka till.
För de som hastigt o lustigt halkat in på radio och ännu inte känner till de vanliga ställena man köper sånt på så är https://www.dx-radio.se/ ett sånt ställe också.
Och för de som höll på med radio förr för längesedan o vill starta om på nytt…har mkt vatten flutit under broarna.
Numer får man t.ex köra 40 kanaler och am/fm/ssb på alla de kanalerna på cb 27MHz.
Det finns nybörjarklass för enkelt amatörcertifikat.
För att sända på amatörradio eller köra med slutsteg krävs amatörcert…som det alltid har varit men med den skillnaden att innehavet av t.ex amatörradios eller slutsteg ej längre är belagt med ngt krav på certifikat eller tillstånd.
Man behöver alltså ej längre smyga bakom skynket hos mindre nogräknade handlare för att få tag på balla grejer.
Själv har jag massa grejer men inget som söks som är i säljbart skick.
Lycka till.
Tack för infon. Men vet allt det redan som beskivs i din text. Den läxan kan jag sedan gammalt. Nåja.. tack för ditt svar mrn dock kan något du har som ej är i säljbart skick vara av intresse.
Beskriv gärna.
Mvh/ Kenneth.
070 258 71 32.
Beskriv gärna.
Mvh/ Kenneth.
070 258 71 32.
Min text är sånt som är av allmänintresse för andra som halkar in här.
Det finns gott om folk som körde radio i sin ungdom och som vill ge sej på det igen som pensionär.
Hjälper texten 1 av de kanske 50-talet läsare till är det värt att nämnas.
Mina saker är av sådan art att jag inte själv vet vad jag har kvar och inte. Vilka som är ok och inte. Vilka jag trots allt vill behålla osv.
Ngn gång när suget kommer att riva i det blir väl ngt sålt förmodligen.
FTDx-500, IC-726,TokyoHypower, Zetagi heter några av dem.
Inget är till salu i närtid iaf.
Det finns gott om folk som körde radio i sin ungdom och som vill ge sej på det igen som pensionär.
Hjälper texten 1 av de kanske 50-talet läsare till är det värt att nämnas.
Mina saker är av sådan art att jag inte själv vet vad jag har kvar och inte. Vilka som är ok och inte. Vilka jag trots allt vill behålla osv.
Ngn gång när suget kommer att riva i det blir väl ngt sålt förmodligen.
FTDx-500, IC-726,TokyoHypower, Zetagi heter några av dem.
Inget är till salu i närtid iaf.
Ok. Kul att du har en "åldringar" kvar. Ftdx 500 är en trevlig radio med bra effekt med. Nåja.. när tiden är inne så kan du höra av dig till mig.
God fortsättning iaf.
Mvh/Kenneth.
God fortsättning iaf.
Mvh/Kenneth.