Äntligen har jag kommit rätt med labbet och börjat reparera igen.
Kommer en bild på stationen när det är klart där.
Flytten har varit ett elände men kul att få mer plats ändå.
Inte ett radioshack men ändå
Inte ett radioshack men ändå
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.
Re: Inte ett radioshack men ändå
Flytt? Haru’ bléet utschlängder?
Jag har inte vart ’around’ på ett tag och har inte hängt med. Kanske har du flyttat runt i fastigheten bara?
Jag har inte vart ’around’ på ett tag och har inte hängt med. Kanske har du flyttat runt i fastigheten bara?
Hehe, nej jag bor kvar men sonen köpte en bostadsrätt och min dotter tog över hans rum en våning ner så hennes rum blev "ledigt" så jag lade beslag på det.
När de flyttar möter man dem i rumsdörren med en tår i ögat och en radio under armen
Jag har bara flyttat allt på andra sidan väggen från där jag var förut.
Tidsoptimist som man är tänkte jag det var ett enkelt och snabbt jobb men där bedrog jag mig.
Som sagt är labbet klart men stationsplatsen är inte färdig än, det mesta är på plats men bara antenn för 80m och 40m är indraget så allt till rotor, yagi, 2m-antenn och warcbandsdipol är kvar in i det gamla rummet.
SUCK!
När de flyttar möter man dem i rumsdörren med en tår i ögat och en radio under armen
Jag har bara flyttat allt på andra sidan väggen från där jag var förut.
Tidsoptimist som man är tänkte jag det var ett enkelt och snabbt jobb men där bedrog jag mig.
Som sagt är labbet klart men stationsplatsen är inte färdig än, det mesta är på plats men bara antenn för 80m och 40m är indraget så allt till rotor, yagi, 2m-antenn och warcbandsdipol är kvar in i det gamla rummet.
SUCK!
För alla komplexa frågor finns det ett svar som är lättförståeligt, enkelt och fel.
Äntligen färdig med shacket så jag skickar en bild på hur det ser ut.
Det blev mycket mer jobb än vad jag trodde men som vanligt är man tidsoptimist.
Nu blir det ingen flytt förrän man flyttar eller tar på sig träfracken
Det blev mycket mer jobb än vad jag trodde men som vanligt är man tidsoptimist.
Nu blir det ingen flytt förrän man flyttar eller tar på sig träfracken
Sådär fint kan jag ha det 2dgr innan jag kommer på att jag skall dra fram ngn pjäs för att komma åt bakom för att komma åt ngt uttag till ngt.
Det kom jag på i unga år..ni vet när man skulle bygga in allt i flashig lutande panel ála SOS Alarm.
I ngn lght satte jag inte radiobänken med långsidan emot väggen utan kortsidan..
Då kunde man behändigt gå runt bakom utan att behöva dra fram ngn enhet.
Så fort jag lurat på ngn mitt biljardbord överväger jag att göra likadant här
Det kom jag på i unga år..ni vet när man skulle bygga in allt i flashig lutande panel ála SOS Alarm.
I ngn lght satte jag inte radiobänken med långsidan emot väggen utan kortsidan..
Då kunde man behändigt gå runt bakom utan att behöva dra fram ngn enhet.
Så fort jag lurat på ngn mitt biljardbord överväger jag att göra likadant här
Ha ha
Som någon sade en gång i tiden. "Sätter du på locket på datorn ?"...
Oftast behöver man komma åt något bakom både dator och radio...
JAL
Som någon sade en gång i tiden. "Sätter du på locket på datorn ?"...
Oftast behöver man komma åt något bakom både dator och radio...
JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det är byggandet som är resan, resultatet är biprodukten målet är kunskap
Hehe, jodå DH, så blir det om man vill ändra något men jag har ett par decimeter för långa sladdar till allt så det går att få fram utan att något hoppar ur.
Inte så snyggt men där bakom syns det inte som tur är.
Här har det inte blivit några ändringar på länge så allt är på plats som det är och får stå som det gör.
Nästan allt förutom de lösa stationerna på hylla 3 (IC-706 och lite annat) är inkopplat och igång så det är bara att köra radio och ha kul.
Inte så snyggt men där bakom syns det inte som tur är.
Här har det inte blivit några ändringar på länge så allt är på plats som det är och får stå som det gör.
Nästan allt förutom de lösa stationerna på hylla 3 (IC-706 och lite annat) är inkopplat och igång så det är bara att köra radio och ha kul.