NYHET! Instegscertifikat, amatörradio.
NYHET! Instegscertifikat, amatörradio.
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Re: NYHET! Instegscertifikat, amatörradio.
Ska bli intressant att se vad detta kan tänkas leda till.
Här i Jönköping hörde jag att på SVARK SK7AX igår den 10/5 fick 6 st nya instegsamatörer fick sitt cert
Grattis säger jag och välkomna in i radiovärlden.
Det kom även på bulletinen i söndags på (Tabergsrepeatern) att runt om i landet blev det en del nya amatörer också så det är ju trevligt !
Är det fler radioklubbar som får nya medlemmar ?
JAL

Grattis säger jag och välkomna in i radiovärlden.
Det kom även på bulletinen i söndags på (Tabergsrepeatern) att runt om i landet blev det en del nya amatörer också så det är ju trevligt !
Är det fler radioklubbar som får nya medlemmar ?
JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
Det skall bli intressant o se ifall det blir ngn utökad aktivitet…pga detta. Misstänker att den uteblir tyvärr..
MEN man får väl se till att våra 40m antenner är i prima skick så vi kan köra dem alla…de som är intresserade av NVIS förbindelser inom riket.
40m är ju deras lägsta band och med 25W i antenner som nybörjare förväntas hänga upp får vi nog spetsa öronen.
Jag har min bekant i skåneland jag bearbetar friskt i antennfrågan. Han har nyligen tagit sitt nybörjarcert och jag ser fram emot att få köra SH7 signalen därifrån…
MEN man får väl se till att våra 40m antenner är i prima skick så vi kan köra dem alla…de som är intresserade av NVIS förbindelser inom riket.
40m är ju deras lägsta band och med 25W i antenner som nybörjare förväntas hänga upp får vi nog spetsa öronen.
Jag har min bekant i skåneland jag bearbetar friskt i antennfrågan. Han har nyligen tagit sitt nybörjarcert och jag ser fram emot att få köra SH7 signalen därifrån…