Bahh, IC-7100’an känner jag ju igen….den har du nämnt tidigare.
Det blir i allmänhet bättre känsla i ngt mer bas-station aktigt på bänken. 7100’an kan väl kvala in där halvt som halvt.
IC-706 blev jag aldrig kompis med. Ej heller FT-857 under de 10år jag hade den för den delen.
Baofeng UV-5RE gillar jag som den mest prisvärda radio som finns. PTT knappen på min slets ut efter bara

5år, det är väl det enda dåliga. Inget ont att säga om modulationen, squelchen eller S-metern som andra varianter av UV-5 dras med.
Min RE funkar nu som mobilstation tillsammans med batteriadapter till ciggplug, yttre antenn o mic i sommarbilen.
Anytone har jag en hög mobilstationer för låga och höga VHF samt för UHF också. Ett par duobandare också. Helt ok radios.
Sen precis som du, huset fullt av massa andra radios.
Störande tv? Jahaja…ja jag dras med störande luftvärmepump…alltid är det ngt.
Jag hade hemma en radiokollega utan cert i fredags. Vi ratta runt på lite olika band. Jag har så jag drar upp vattenfallet på kortvåg på en 19” skärm varpå han utbrister: ’- va mkt noise du har här

hur står du ut?’
Jag bor i liten by nere i en dal och upplever högst modest störningsnivå. S meter står ngt på S3-4 som vanligast.
Själv bor han i skogen med blott 1 granne på synbart avstånd med max S1 i grundbrus…när inte 3d skrivaren går då…för då brusar det S9
Kul du dela med dej